top of page

Klachtenregeling

Speltherapie

Cliënttevredenheid

Kinderpraktijk Geluk streeft naar tevredenheid bij ouders en kinderen met betrekking tot de behandeling. Vertrouwen, transparantie en professionaliteit staan bij Kinderpraktijk Geluk voorop.

Mocht u niet tevreden zijn over de behandeling of mocht een traject anders verlopen dan verwacht, dan is het eerste advies om uw onvrede met de therapeut te bespreken en te kijken of u er samen uit kunt komen.

 

Vertrouwenspersoon

Mocht u er niet samen uitkomen, dan kunt u contact opnemen met een vertrouwenspersoon voor advies, vragen of klachten. De vertrouwenspersoon jeugdhulp wordt in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) voor cliënten in Zeeland en Noord-Brabant uitgevoerd door Zorgbelang Brabant-Zeeland en het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Een vertrouwenspersoon kan meegaan naar gesprekken met de gemeente of een hulpverlener. Ook helpt hij of zij u met het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente.

 

Wilt u advies of heeft u een klacht? Bel dan naar het landelijk nummer van het AKJ: 088-555-1000. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om een mail te sturen naar info@akj.nl of het contactformulier in te vullen op de website: www.akj.nl.

Klacht indienen

Een klacht indienen kan bij Kinderpraktijk Geluk zelf of bij de onafhankelijke Klachtencommissie Zeeland te Goes. De leden in deze commissie zijn niet gekoppeld aan Kinderpraktijk Geluk en daardoor onafhankelijk. Zij beoordelen de klacht en doen daar zo nodig een uitspraak over.

 

U kunt contact opnemen met de Klachtencommissie Zeeland via: 0113-250073 of door te mailen naar klachtencommissiezeeland@viazorg.nl.

Wkkgz

Zoals de Wet Kwaliteit, Klachten en GeschillenZorg (WKKGZ) verplicht, is de therapeut aangesloten bij het Nibig. Deze organisatie geeft onder andere ondersteuning bij het behandelen van klachten en geschillen van cliënten.

bottom of page